Cerga nová zkouška

10.09.2012 10:10

Tak se musíme pochlubit. V neděli 9.9. složila Cerga obranářskou speciálku ZPO1. Ještě ráno jsem přemýšlela, že odstoupíme, protože po vypuštění z kotce začala Cerga kulhat a bylo vidět i při rozcvičování před poslušností, že jí to bolí. Nevěřila jsem, že přeskočí překážky a že to vůbec odchodí, ale nakonec jsem nastoupila s tím, že když to nepůjde, tak odstoupíme pro zranění. Cerga je opravdu bojovník, je to čubinka s velkým srdcem, odchodila celou poslušnost, i ldyž bylo vidět, že má problém, s vypětím překonala překážky, ale nevzdala to.

No a přišla obrana. Na tu jsem čekala také trochu s obavou, aby po revírech v lese byla schopna zvládnout kontrolák na 150 m na lesní cestě s různými výmoly, větvemi a tak podobně. Ale to jsem asi zapomněla, že Cerguše pro obranu žije,  a asi by ani nic jiného nemusela dělat.

Když jsme čekaly na pokyn vedoucího k zahájení průzkumu, tak stačila jenom kouzelná otázka : Máš ho tam? Cerga okamžitě odhodila veškerá zranění za hlavu a rvala mě k rozhodčímu, že jsem ji nestačila brzdit. Jak říkávám všem začátečníkům naučte se věřit svému pejskovi. No a samozřejmě já sama jsem byla přesvědčena, že figurant bude ukryt napravo, když tam jsou přece samé houštiny a hustý les a tak když mi čubina po několika směrech začala lítat jak magor v levém směru, kde byla hustá křoví až poměrně dost daleko od cesty, nabyla jsem přesvědčení, že chytla stopu nějaké zvěře a snažila jsem se jí zoufale odvolat. Naštěstí marně. Po chvilce začala v dálce vyštěkávat a to jsem se fakt chytla za hlavu. No rozhodčí se jen smál a povídal, že je to šikovná čubinka. Hlídačky byly perfektní, i rozhodčí konstatoval, že se to málokdy vidí. Cerga opravdu celou dobu výrazně střeží, ani jednou se neohlídne. Kontrolák na 150 m na lesní cestě byl opravdu famózní s velkou razancí. Nakonec nejvíce bodů ztratila za poněkud zběsilý průzkum terénu a za zadní doprovod, kdy při mém několikerém zakopnutí o pařezy vždy vyrážela k zadržení. Ale myslím že celkový výsledek  88 bodů není špatný.